Autor: | | Vytvořeno: 24.04.2005 - Změněno: 24.04.2005 |
Oprava (úprava) topení škoda 1000 až 110R
Původní staré topení je většinou málo účinné a mnohdy teče. Moje úprava spočívá v jednoduchosti s minimlními náklady. Na rakovišti jsem koupil topení z favorita, které po minimálních úpravach tzn. flexou vyříznout nové otvory pro přívod a vývod vody. Po vložení radiátoru do plastové vložky se musí staré otvory zaslepit tmelem. 2 půlky tělesa topení nepasujou pak úplně přesně k sobě, protož radiátor favorita je cca o 3mm větší. Zase to spraví tmel. Ponecháme fav. ventil topení a komplet namontujeme zpět na původní místo. Trochu si musíme pohrát s přívody (měděné trubičky a kolínka), protože jsou vývody trošku jinde. Naposled doladíme ovládání ventilu (držák bovdenu). A touto úpravou získáme daleko lepší účinnost topení a lepší chlazení v letním období. Ptáte se proč? Je to jednoduché. Ventil topení z favorta je totiž 4cestný, narozdíl od originálu, který je 1cestný. Takže i při vypnutém topení v létě protýká voda zpět mimo radiátor a ochlazuje tak lépe nejvíce tep. namáhaný 4 válec. Tuto úpravu jsem použil u vozu 110L a 110R a funguje bez problémů. Pro lepší názornost zasílám Foto.
|